aloittava_yrittaja_alkuunMarkkinoinnin asiantuntijapalvelut aloittavalle yrittäjälle

Hyvällä suunnittelulla varmistat, että yritykselläsi on parhaat mahdollisuudet menestyä.  On tärkeää, että suunnittelet markkinointiviestintää etukäteen ja osaat varata siihen riittävän osan budjetista. Suosittelemme sijoittamaan lanseerausvaiheeseen noin 10-15 % prosenttia ensimmäisen vuoden liikevaihdosta. Autamme mielellämme sinut alkuun yrittäjäuralle, oli budjettisi pieni tai suuri, käytetään eurot viisaasti.

Tunnemme aloittavan yrittäjän polun, sillä olemme olleet Kuopionseudun Uusyrityskeskuksen asiantuntijajäsen jo vuodesta 2013. Suosittelemme ottamaan yhteyttä Uusyrityskeskukseen erityisesti yrityksen perustamiseen liittyvissä asioissa kuten mm. starttiraha, yhtiömuodot, liikeidean hiominen, liiketoimintasuunnitelma ja rahoituslaskemat. Toimimme yrityksesi strategisena kumppanina jo heti perustamisesta alkaen. Sinun menestyksesi on myös meidän menestyksemme. Meiltä saat mm. seuraavia asiantuntijapalveluita toteutuksineen markkinointiin liittyen:

  • Markkinoinnin punaisen langan löytäminen asiantuntijan kanssa
  • Oma markkinointipäällikköpalvelu
  • Aloittavan yrittäjän markkinointisuunnitelma
  • Markkinoille meno ja muutostilanteet
  • Yrityskuvan rakentaminen
  • Konseptisuunnittelu
  • Myyntipolun rakentaminen
  • Sähköisen liiketoiminnan ratkaisut esim. verkkokaupan perustaminen
  • Verkkopalvelun lanseeraus
  • Markkinointibudjetin suunnittelu
  • Tuotteistamiseen liittyvää neuvontaa
  • Markkinointikoulutuksia

 

Markkinoinnin starttipaketti aloittavalle yrittäjälle – Mihin hintaan?

Sinua varmasti askarruttaa paljonko karkeat kustannukset markkinointiin ja erityisesti mainontaan ovat. Hinta ei ole markkinoinnissa ratkaisevaa, vaan siitä saatava hyöty. Tuloksia tuottavaan mainontaan esimerkiksi Google AdWords -mainontaan on helpompi laittaa rahaa, kun tietää miten paljon yksi tilaus verkkokauppaan maksaa. Mitattavuus onkin avaintekijöitä, kun suunnitellaan markkinointibudjettia. Ohessa muutamia ratkaisuita yrityskuvan rakentamiseen ja verkkokaupan aloittamiseen.

Aloittavan yrittäjän STARTTI-paketti

  • 2500+ALV
  • Paketti on räätälöity aloittavan yrittäjän tai microyrityksen tarpeisiin.
  • Konseptisuunnittelu (toiminta-ajatus, tarkoitus, kilpailukeinot)
  • Yritystunnus eli logonsuunnittelu
  • Markkinoinninpäällikköpalvelu 3 kk. Toimenpiteiden suunnittelu yhdessä asiantuntijan kanssa. Kolmen kuukauden ajan oma markkinointipäällikkö suunnittelee yrityksen markkinoinnin toimenpiteet yhdessä yrittäjän kanssa (kuukausittainen markkinoinnin suunnittelu ja seurantapalaveri). Näin suunta pysyy markkinoinnissa kirkkaana. Jatkosta sovitaan erikseen.
  • Käyntikortit 200 kpl sis. painon
  • A5 Esitteet 200 kpl sis. painon
  • Ilmeen ja konseptin mukaiset verkkosivut (1-10 alasivua) + 19e/kk (Huoleton käyttöpalvelu: domain, webhotelli, sähköpostit, julkaisujärjestelmä) Lue lisää huoleton käyttöpalvelustamme.

Verkkokauppa Plus+

  • 1778+ALV
  • Ammattilaisen suunnittelema käyttövalmis verkkokauppa 1500 eur. (Opencart-verkkokauppasovellus)
  • Asennamme maksupainikkeet (yleisimmät verkkopankit ja luottokorttimaksut) valintanne mukaan esim. checkoutin / paytrailin kanssa (noin 20-60 euroa / kk) ja teemme kaikki tarvittavat sopimukset valmiiksi.
  • Syötämme tuotteita valmiiksi verkkokauppaan: (max 8 tuotekategoriaa), yritysinfo, toimitusehdot, yksityisyyden suoja – alasivut max 30 tuotteen lisääminen kuvineen kuuluu pakettiin.
  • Voit lisätä myöhemmin itse kategorioita ja tuotteita (ei rajoitusta).
  • Koulutamme sinut verkkokaupan ylläpitoon liittyen, jotta osaat mm. itsenäisesti lisätä tuotteita kauppaan, asettaa tarjouksia. Et toki jää jatkossakaan yksin, sillä voit aina soittaa tai lähettää sähköpostia meille ja kysyä neuvoa milloin vain. (19e+ ALV 24% / kk) Lue lisää huoleton käyttöpalvelustamme
  • Saat valita verkkokaupan osoitteen esim se omaverkkokauppa.fi (50e+ ALV 24% / vuosi) sis. webhosting.

Mainonta ja myynninedistäminen – Kaikki mitä aloittavan yrittäjän on hyvä tietää

Yleinen myytti on, että asiakkaat löytävät yrityksesi itsestään. Valitettavasti uutena yrittäjänä pelkän yrityskuvan rakentaminen tai verkkokaupan perustaminen ei yksistään riitä tuottamaan riittävää liikevaihtoa kannattavaan liiketoimintaan. Tarvitaan mainontaa ja myynninedistämiskeinoja, joilla yrityksesi tuodaan asiakaskohderyhmällesi tietoisuuteen. Mainonnankeinoja ovat mm. lehtimainonta, bannerimainonta, teippaukset, Facebook-mainonta ja hakukonemarkkinointi. Myynninedistämiseen voidaan lukea erilaiset kilpailut, viraalit, tarjoukset, sponsorointi ja jopa lahjoitukset hyväntekeväisyyteen. Tärkeintä on, että mainonta ja myynninedistäminen tukevat yrityksesi brändiä eli rakentavat positiivista mielikuvaa yrityksestäsi. Päätavoite on saada ihmiset puhumaan yrityksestäsi hyvää toisille ja tuottamaan suosituksia.

Tämä ei kuitenkaan tapahdu itsestään. Kaiken taustalla on tieto siitä ketkä ovat asiakkaitasi eli kenelle mainonta ja myynninedistäminen on kohdistettu. Olet ehkä huomannut tämän hakiessasi Googlesta itseäsi kiinnostavaa tuotetta, esim. vaihtoautoja. Google-haun jälkeen huomaat, että tutut selaamasi nettisivut ovat pullollaan autoliikkeiden mainoksia. Huomaat tutun autoliikkeen mainoksessa hyvän auton. Päätät mennä koeajolle ja lopulta teet kaupat. Google käyttää antamaasi hakutietoa mainonnan kohdistamiseen. Näin tulee olla myös uuden yrityksesi kohdalla. Kun tavoitat mainonnalla juuri oikean kohderyhmän, joka on aidosti kiinnostunut tuotteistasi, potentiaalinen asiakas tulee esim. verkkokauppaan, tekee lopulta ostoksen ja puhuu hyvästä palvelusta myös eteenpäin. Yrityksesi markkinointieurot tuottavat liikevaihtoa kuten pitääkin. Jos markkinoinnin kohdistamisessa (segmentointi) epäonnistutaan, tavoitettu kohderyhmä ei kiinnostu tuotteestasi/palvelustasi, yrityksesi kassa pysyy tyhjänä ja sijoitetut mainontaeurot menevät savuna ilmaan.

Ratkaisu tähän kohdistamishaasteeseen on konseptisuunnittelu, joka sisältyy mm. aloittavan yrittäjän pakettiin. Siinä istutaan nenät vastakkain ja mietitään tarkat asiakaskohderyhmät ja miten heitä lähestytään. Tämän pohjalta suunnitellaan markkinointibudjetti ja toteutetaan se valituissa kanavissa. Onnistunut markkinointi ei ole rakettitiedettä. Markkinointipäällikköpalvelumme tarkoituksena on pitää markkinoinnin suunta kirkkaana sen jälkeen kun verkkosivut yms. on julkaistu. Palaverissa käydään läpi asiakkaan markkinointia, suunnitellaan seuraavan kuukauden toimenpiteet, nähdään kehittämiskohteet ja pidetään yllä markkinointisuunnitelmaa/budjettia.

Koulutuksia aiheesta

Kilpailuta hankintasi myös meillä

Ota rohkeasti yhteyttä jo ennen yrityksen perustamista. Tarjousta voit pyytää esimerkiksi graafisesta suunnittelusta (verkkosivuista, logosta, suunnittelutyöstä jne.), painopalveluista, hakukonemarkkinoinnista (SEO, SEM), facebook-markkinoinnista, koulutuksista / seminaareista ja muusta palvelusta. Tarjouksen pyytäminen on ilmaista ja vastaamme tarjouspyyntöihin mahdollisimman pian.

Tietojasi käsitellään mukaisesti https://www.funlus.fi/tietosuoja/

Please wait...