Epäonnistumisen pelko

Ilman muutosta ja riskinottoa on vaikeaa päästä eteenpäin. Jos toistan vain samoja ajatuksia, päädyn helposti samoihin tekoihin ja tunteisiin. Jos haluan eri lopputuloksen, kannattaa vaikuttaa ensin omiin ajatuksiin. Kun kokeilen ajatella uudella tavalla, teen uusia kokeiluita ja valintoja. Päädyn todennäköisesti uusiin tunteisiin ja kokemuksiin. Lopputulos on erilainen.

Näin on myös markkinoinnissa. Toimivia malleja kannattaa hyödyntää ja uusia kokeiluita tehdä rinnakkain. Saman toistaminen johtaa vain samoihin tuloksiin. Uusilla rohkeilla kokeiluilla kasvu on mahdollista. Jos olet tyytyväinen nykyhetkeen, ok homma. Kun tarvitset muutosta, onko viimein aika kokeilla uusia ideoita?

Ideoimalla yhdessä saat uusia ajatuksia, jotka johtavat uusiin tekoihin ja tunteisiin.

Usein me pelkäämme vain tunteita, joita epäonnistuminen meissä herättää. Entä jos tunteet olisivatkin ystäviämme? Ne kertoisivat meille tilastamme. Ystäväthän ovat kuin peili. Ne heijastavat jotain meistä. Voi olla vaikeaa nähdä esimerkiksi surua ystävänä, vaikka se auttaa meitä muutoksessa luopumaan menneestä ja kurottamaan kohti uutta. Entä pelko sitten? Miten pelko voi olla ystävä? Esimerkiksi menettämisen pelon kääntöpuolella voimme tunnistaa mikä on meille merkityksellistä ja tärkeää. Entäpä häpeä? Se voi auttaa meitä muutamaan toimintaa tulevaisuudessa ja välttämään vahingollista käyttäytymistä. Kyse on siitä, miten kohtaamme omat tunteemme. Kuulemmeko niiden viestit vai annammeko niiden hallita. Itsemyötätunto on inhimillisyyden perusta.

Yhdessä onnistuminen on todennäköisempää ja tunteita helpompi käsitellä porukalla. Useamman ihmisen näkökulmat auttavat näkemään asiat laajemmin ja tunnistamaan uusia mahdollisuuksia. Ideoimalla yhdessä saat uusia ajatuksia, jotka johtavat uusiin tekoihin ja tunteisiin. Me saamme leipämme ideoista ja haluamme auttaa ja tukea sinua kohti onnistumista markkinoinnissa ja digitalisaatiossa. Ota uusi askel ja varaa aika maksuttomaan ideointipalaveriin verkkosivujemme kautta.

 

Kirjoittajasta

Markus Aho.
Markus Aho
Asiantuntija
050 585 6005
markus.aho[at]funlus.fi
https://www.linkedin.com/in/markusaho/