Tuki

Tuki ja häiriöilmoitus

Ilmoittamalla tukipyynnön tai häiriön allaolevalla lomakkeella saat tunnistenumeron jolla sen käsittelyä voidaan seurata.

CAPTCHA

Tietojasi käsitellään mukaisesti https://www.funlus.fi/tietosuoja/

Please wait...

Usein kysytyt kysymykset?

Askarruttaako jokin asia? Löydät todennäköisesti vastauksen seuraavista kootuista vastauksista.

Käyttötukeen kuuluu yleiset tukitoimenpiteet, kuten esim. sähköpostiasetukset, sähköpostin salasanan nollaaminen, wordpress käyttöopastus/materiaali ja häiriöhallinta. Käyttöpalvelun tarkoitus on varmistaa, että asiakkaamme saa kerralla nopeat WordPress-kotisivut, toimivat sähköpostiosoitteet ja osaavan käyttötuen. WordPress-julkaisujärjestelmä vaatii säännöllistä ohjelmiston päivittämistä mm. tietoturvauhkien välttämiseksi, siksi olemme sisällyttäneet nämä käyttöpalvelun hintaan. Lisäksi otamme asiakkaidemme sivuista säännölliset varmuuskopiot, jotta tietosi pysyvät tallessa. Kaikki käyttöpalvelut sisältävät laadukkaan webhotellin suomalaisilla palvelimilla, jolla varmistetaan sivuston nopea toimivuus. Lisäksi saat käyttöön oman domain-osoitteen (fi,com,net) ja sähköpostipalvelun (IMAP,POP3). Käyttötukisopimukseen kuuluu myös uuden välittäjämallin mukakainen verrkotunnushallinta (Lisätietoa uudistuksesta).

Palvelutaso (SLA) vaihtelee valitun käyttöpalvelun mukaan. Basic-tasolla käytössäsi on sähköpostituki arkipäivisin. Basic Plus sisältää sähköpostituen lisäksi puhelintuen arkipäivisin ja Pro sisältää puhelintuen lisäksi priorisoidun vastausajan (SLA 1 arkipäivässä) arkisin ja on laajennettavissa lisämaksusta myös hätätyöksi viikonloppuisin / juhlapyhinä.

Muutostöiden tekeminen sivustolle on hinnaston/sopimuksen mukaan erillisveloitettavaa palvelua (esim. asiakkaan puolesta sisällön syöttäminen sivustolle, ulkoasun muuttaminen, lomakkeen lisäys yms.) eikä sisälly käyttötukeen.

Valitettavasti ei voi, sillä Yandex-hakukonemainonta edellyttää venäjänkielisiä kotisivuja tai verkkokauppaa.

CPC eli summa, joka sinulta veloitetaan, kun mainostasi klikataan. Keskimääräinen klikkauskohtainen  hinta lasketaan jakamalla klikkaustesi kokonaishinta klikkausten kokonaismäärällä.

Jokaisella fi-verkkotunnuksella oli oma numeromuotoinen valtuutusavain, jonka avulla voi hallinnoida omaa verkkotunnustaan. Nykyisin valtuusavainta ei ole käytössä vaan asiaa hoitaa verkkotunnusvälittäjä. Välittäjää voit vaihtaa pyytämällä vanhalta välittäjältä välittäjänvaihtoavaimen.

Termejä, jotka liittyvät oleellisesti yrityksen sivustoon. Esimerkiksi autoliikkeen sivuston hakusanoja ovat: Autoliikkeet, vaihtoautot, uudet autot jne.

Hakusanoja käytetään esimerkiksi hakukonemarkkinoinnissa.

Hakukonemainonnan osa-alue, jossa yrityksen sivuston rakennetta ja arvoa pyritään parantamaan esimerkiksi Googlen ilmaisissa hakutuloksissa. Kulut perustuvat toimenpiteisiin, joilla sivusto nousee hakutulossivuilla ylöspäin.

FTP-tunnukset ovat tiedonsiirtoa varten luotavat tunnukset, joiden avulla ollaan yhteydessä esimerkiksi www-sivujen tiedostoihin. FTP-tunnuksia käytetään mm.  tietojen varmuuskopioinnissa, sivujen siirtämisessä palvelimelta toiselle ja hakukoneoptimoinnissa korjaustoimenpiteisiin. FTP-tunnukset saat omalta palveluntarjoajalta.

Lisää kuva siirtämällä kuva ensin palvelimelle ja käyttämällä sivuilla kuva-työkalua.

Aluekohdistus

Google AdWords -aluekohdistus voi olla syynä siihen, että mainos ei näy juuri nyt Googlessa. Aluekohdistuksessa valitaan maat tai alueet ja kielet jokaiseen kampanjaan liittyen. Jos oma sijaintisi on kohdistamasi alueen ulkopuolella, et näe mainostasi hakemalla sitä. Voit tarkastella mainostasi sijainnistasi huolimatta Ad Preview and Diagnosis -työkalun avulla määrittelemällä sijainnin.

Päiväbudjetti on käytetty loppuun

AdWords näyttää mainoksiasi mahdollisimman usein päiväbudjettiasi ylittämättä. Kun budjetin raja saavutetaan, mainostasi ei enää näytetä kyseisenä päivänä. Voi myös olla, että kampanjan pienestä budjetista johtuen mainosta näytetään vain satunnaisesti jottei päiväbudjetti ylity.

Ajoitettu kampanja

Et välttämättä löydä mainostasi, jos se on ajoitettu näkymään vain tiettyinä aikoina päivästä tai tiettyinä viikonpäivinä.

Oman mainoksesi haku Googlesta

Jos haet omaa mainostasi toistuvasti Google-haulla, muttet koskaan napsauta sitä, mainos saattaa lakata näkymästä sinulle. Tämä johtuu siitä, että Googlen järjestelmä tunnistaa tietokoneesi ja lakkaa näyttämästä sinulle mainoksia, jotka eivät sen näkökulmasta kiinnosta sinua. Muista käyttää Ad Preview and Diagnosis -työkalua katsellaksesi mainostasi siinä muodossa, kuin se näkyy Google-hakutuloksissa. Tämä estää näyttökertojen kertymisen, kun yrität löytää mainoksesi.

(Lue lisää: https://support.google.com/adwords/troubleshooter/1711301?hl=fi#ts=1712925,1713041,1713044,1712989)

Lyhyesti sanottuna korkeammat laatupisteet laskevat yleensä hintoja ja parantavat mainoksen sijaintia. Kaikki (mainostajat, asiakkaat, julkaisijat ja Google) hyötyvät AdWords-järjestelmästä eniten silloin, kun näyttämämme mainokset ovat osuvia ja vastaavat mahdollisimman tarkasti sitä, mitä asiakkaat etsivät. Osuvat mainokset saavat tavallisesti enemmän klikkauksia, niiden sijoitus on korkeampi ja ne tuottavat hyviä tuloksia.

Lue lisää: https://support.google.com/adwords/answer/2454010?hl=fi