Konversio-optimointipaketit Google AdWords

Tulos- eli konversio-optimointi tarkoittaa AdWordsin kohdalla toimenpiteitä, jotka auttavat parempien tulosten saavuttamisessa. Näitä toimenpiteitä ovat esimerkiksi AdWords -tulosseurannan asentaminen kotisivuille ja kävijäseurannan tietojen hyödyntäminen parempaan AdWords -mainonnan kohdistamiseen. Näin saadaan tietoa siitä mikä mainos tai avainsana oikeasti toimii ja mikä ei. Käytännössä tulosoptimoinnissa keskitytään juuri tuottaviin ja ei-kannattaviin avainsanoihin ja mainoksiin. Hyville mainoksille annetaan enemmän näyttökertoja ja ei-kannattavia pyritään joko karsimaan kokonaan tai kehittämään paremmiksi.  Käytännössä ne hakusanat, jotka eivät tuota tulosta, pyritään kohdistamaan paremmin esimerkiksi negatiivisten avainsanojen kautta.

Konversio-optimoinnin hyödyt

Konversio-optimoinnin ajatuksena on parantaa tulosten määrää ja laatua nykyisellä Google AdWords -panostuksellasi. Tavoitteena on luoda mahdollisimman kustannustehokkaat mainoskampanjat ja seurata niiden tuottamaa arvoa. Seuraava käytännön esimerkki avaa tulosoptimoinnin periaatteen. Esimerkiksi Yritys Oy sai 1000 euron panostuksella AdWords -mainontaan kuukausittain kymmenen keskimäärin 1000 euron arvoista kauppaa. Yrityksen verkkokaupanmyynti oli AdWordsin osalta yhteensä 10 000 euroa. Tulosoptimoinnista kuultuaan yritys palkkasi AdWords-konsultin tarkastelemaan ja optimoimaan AdWords-tiliään ja seuraamaan tuloksia eli konversioita. Asiantuntija asensi verkkokauppaan tulosseurannan ja alkoi optimoimaan seurannan tulosten pohjalta AdWords -mainontaa. Asiantuntija suositteli muutoksia myös asiakkaan verkkokauppaan, jotta asiakkaat viihtyisivät siellä pidempään ja ostaisivat enemmän. Sivuja myös testattiin tulosten kannalta.

Kuukauden kuluttua korjaustoimenpiteiden jälkeen tulosten määrä nousi 20 % ja keskimääräisen kaupan arvo 50 %. Tämä tarkoitti Yritys Oy nykyisellä 1000 euron AdWords -panostuksella 12 kauppaa ja keskimääräisen ostoksen kasvua tuhannesta 1500 euroon. Yrityksen AdWordsin kautta tullut myynti oli korjaustoimenpiteiden jälkeen peräti  12 x 1500e = 18 000 euroa.  Yritys Oy huomasi myös suuren ajansäästön kun nykyistä AdWords-tiliä ei enää tarvinnut jatkuvasti itsenäisesti seurata ja korjailla. Yrittäjä voi luottaa siihen, että tilin hallinta ja optimointi on hyvissä käsissä. Kaikki tämä saavutettiin siis samalla sijoituksella AdWordsiin. AdWords-asiantuntija veloitti toimenpiteistä työosuuden 1000 euroa, jonka jälkeen tuloksena oli +7000 euroa enemmän myyntiä kuukaudessa.  AdWordsiin menevä mediaosuus pysyi samana. Kauppojen lukumäärän nousulla tarkoitetaan esimerkissä määrällistä parannusta ja keskimääräisen kaupan kasvattamisella laadun nousua. Jos Yritys Oy ei olisi kuitenkaan palkannut AdWords-konsulttia tulosoptimointiin olisi yrityksen liikevaihtoon tullut vuositasolla 12 kk x 8000 euroa eli yhteensä 96 000 euron lovi. Tätä on konversio-optimointi eli tuloksen parantamista.

Valmiit paketit

Meiltä saat asiantuntijan, joka hoitaa AdWords-tilisi optimoinnin. Valitse budjettiisi sopivin vaihtoehto ja laita raha poikimaan.

Tulosoptimointi Basic+

  • EUR250KK
  • Konversioseurannan asennus
  • Konversioseuranta mainos-, avainsana- ja mainosryhmäkohtaisesti
  • Hintatarjousten optimointi avainsanakohtaisesti
  • Mainosten analysointi tulostiedon pohjalta
  • Mainosten näyttämisen optimointi tulostiedon pohjalta
  • Raportointi ja kehittämisanalyysi kuukausittain

Tulosoptimointi Silver+

  • EUR500KK
  • Konversioseurannan asennus
  • Konversioseuranta mainos-, avainsana- ja mainosryhmäkohtaisesti
  • Hintatarjousten optimointi avainsanakohtaisesti
  • Mainosten analysointi tulostiedon pohjalta
  • Mainosten näyttämisen optimointi tulostiedon pohjalta
  • Avainsanatutkimus
  • Raportointi ja kehittämisanalyysi kahden viikon välein

Tulosoptimointi Gold+

  • EUR999KK
  • Konversioseurannan asennus
  • Konversioseuranta mainos-, avainsana- ja mainosryhmäkohtaisesti
  • Hintatarjousten optimointi avainsanakohtaisesti
  • Mainosten analysointi tulostiedon pohjalta
  • Mainosten näyttämisen optimointi tulostiedon pohjalta
  • Avainsanatutkimus
  • Raportointi ja kehittämisanalyysi viikon välein

Hintoihin lisätään arvonlisävero 24 %.

Koulutusmateriaalia
Järjestämme myös aiheesta koulutuksia.

Konversio-optimointiasiantuntijamme

markus
Markus Aho
050 585 6005
markus@funlus.org
http://fi.linkedin.com/in/markusaho

Kilpailuta hankintasi myös meillä

Tarjousta voit pyytää esimerkiksi graafisesta suunnittelusta (verkkosivuista, logosta, suunnittelutyöstä jne.), painopalveluista, hakukonemarkkinoinnista (SEO, SEM), facebook-markkinoinnista, koulutuksista / seminaareista ja muusta palvelusta. Tarjouksen pyytäminen on ilmaista ja vastaamme tarjouspyyntöihin mahdollisimman pian.

Tietojasi käsitellään mukaisesti https://www.funlus.fi/tietosuoja/

Please wait...