Funlus toteutti Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy:n Arvo-hankkeelle digitaalisen mainonnan verkkokurssin Moodle-alustalle. Kurssille osallistui hankkeessa mukana olevia hyvinvointialan yrityksiä.

Verkkokurssin sisältö:

Johdanto digimarkkinointiin (Moduuli 1)

  • Mitä digimarkkinointi on?
    • Digimarkkinoinnin kentän kuva, selitys eri kanavista
  • Digimarkkinoinnin hyödyt & digimarkkinoinnin haasteet
  • Arvopohjainen digimarkkinointi
  • Tavoitteellisuus digimarkkinoinnissa,
    • SMART -tavoitteet ja niiden asettaminen
    • Miten digimarkkinointi voi tukea yrityksen strategisia tavoitteita?
  • Inbound-/outbound markkinointistrategiat, kilpailija-analyysi, asiakasymmärrys ja asiakaslähtöisyys (asiakaspolku)
  • Build or buy konsepti: mitä tehdä itse ja mitä kannattaa ulkoistaa
  • Toimeksiantopohjat digimarkkinointiin

 

Digimarkkinoinnin strategia (Moduuli 2)

  • Strateginen markkinointi ja strategiaprosessi
  • Digi-/digimarkkinoinnin strategiset tavoitteet (johdettuna liiketoiminnan strategisista tavoitteista), mittarit
  • Toimenpidesuunnitelma, vastuut, roolit, aikataulut, resurssit, budjetit
  • Edistyneet digimarkkinoinnin alustat, arvolupaus ja asiakasajattelu, asiakashankinta
  • Sisältösuunnitelman tuotanto ja aikataulutus
  • Miksi kävijäseuranta?

Digitaalisen mainonnan työkalut (Moduuli 3)

  • Linkedin markkinoinnin perusteet
  • Facebook markkinoinnin perusteet
  • Instagram markkinoinnin perusteet
  • Google Ads markkinoinnin perusteet
  • Sähköpostimarkkinoinnin perusteet
  • Kampanjaseuranta ja onnistumisen mittaamisen perusteet
  • Vaikuttajamarkkinoinnin perusteet
  • Saavutettavuuden arviointi digimainonnassa perusteet

 

”Parasta Markuksen kanssa tehdyssä yhteistyössä on hänen ymmärrys myös hanketoiminnasta ja oma-aloitteisia ehdotuksia esimerkiksi raportoinnin ylläpidon ja yhteisten julkaisujen tekemisiin on tullut nimenomaan hänen puoleltaan. Lisäksi tietenkin Funluksen itsetuotetut materiaalit esim. verkkokurssilla ovat olleet kohderyhmälle räätälöityjä ja jopa brändättyjä, joka lisää heti luotettavuutta ja ammattitaidon tunnetta.”

Mira Häyrinen, projektipäällikkö, Arvo-hanke, Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy

 

Projektin tiedot

Referenssin nimi: ARVO-hanke

Asiakas: Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy

Toimiala: Korkea-asteen koulutus yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa

Ajankohta: 2023 kevät

Yhteyshenkilö: Mira Häyrynen

Referenssin laajuus: Videomateriaalia noin 8 tuntia.

Projektin tyyppi:

Kategoriat:

Kommentit

Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Markus Aho.
Markus Aho
Yrittäjä, ammatillinen opettaja
050 585 6005
markus.aho[at]funlus.fi

Kiinnostuitko?

Voit pyytää tarjousta erilaisiin projekteihin. Ota yhteyttä niin keskustellaan mahdollisuuksista lisää.