Funlus toteutti Google Ads – Tehotyöpaja -etäkoulutuksen eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille.

Ensimmäisenä päivänä avataan oma Google Ads -tili ja rakennetaan ensimmäinen kampanja (hakusana/shopping kampanja). Toisena päivänä tarkastellaan kampanjan tuloksia ja optimoidaan mainoksia tehokkaammaksi. Lisäksi tutustutaan video/display/uudelleenmarkkinointi mainoksiin.

Oppiminen tapahtuu käytännön tehtävien kautta. Osallistujilla on käytössä verkkopalvelun kautta opasvideoita ja monipuolista materiaalia oppimisen tueksi (kuten shopping-mainoksia varten tarvittava tuotesyötepohja), joita voi hyödyntää omassa oppimisessa.

Koulutuksessa osallistujat rakentavat suoraan Google Ads -ympäristössä kampanjan, mainosryhmän ja siihen vähintään kolme mainosta. Käyttöliittymä tulee harjoitusten myötä tutuksi asiantuntijan opastuksella.

 

Koulutuksen tavoitteita

  • Osaat kohdistaa mainonnan osuvasti sijainnin, kielen, päätelaitteen ja avainsanojen mukaan.
  • Osaat rakentaa kampanjan, luoda mainosryhmiä ja osuvia mainoksia parhaiden käytäntöjen mukaan.
  • Tunnistat keskeiset laatupisteisiin vaikuttavat tekijät ja miten ne vaikuttavat kampanjan kustannuksiin.
  • Osaat käyttää Googlen työkaluja avainsanojen kartoitukseen, suunnitteluun ja arvioida niiden tehokkuutta.
  • Osaat tulkita mainosraportteja ja tehdä johtopäätöksiä optimointia varten niiden pohjalta.

Projektin tiedot

Referenssin nimi: Google Ads - Tehotyöpaja – Starttitaso

Asiakas: Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy / Digiportaat -hanke

Toimiala: Korkea-asteen koulutus yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa

Ajankohta: 6.10.2021 & 14.10.2021

Yhteyshenkilö: Anna-Maija Hunter

Referenssin laajuus: 2 pv

Projektin tyyppi:

Kategoriat:

Projektin URL-osoite:

https://digiportaat.fi/

Kommentit

Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Markus Aho.
Markus Aho
Yrittäjä, ammatillinen opettaja
050 585 6005
markus.aho[at]funlus.fi

Kiinnostuitko?

Voit pyytää tarjousta erilaisiin projekteihin. Ota yhteyttä niin keskustellaan mahdollisuuksista lisää.